Dari dulu lagi aku hanya mampu beli komputer jenama Acer . Teringin jugak nak merasa Apple tapi budget takde.

Dulu aku pakai netbook Acer. Operating System mase tu adalah window 7. Aku tak puas hati dengan tahap performance netbook tu. Hairan juga sebab beli mahal2 tapi lembab nak mampus. Aku pun terfikir, apesal la pengeluar netbook boleh jual produk macam tu.

Dalam tahun ni, aku beli pulak laptop. Latest punye. Tapi masih jenama Acer.Dia punye performance? fail! . Same gak macam mase aku pakai netbook. Bezanya adalah dari segi operating system kerana laptop aku ni pakai OS Windows 8.1 . Aku pun kaji la kenapa lembab sangat walhal komputer baru. Akhirnya baru aku dapat jawapan setelah bermacam cara aku cube. Kalau nak hurai kat sini tentang kajian aku tu memang panjang berjela. Dipendekkan cerita, aku pun dapat tahu bahawa memory RAM aku yang tak mencukupi. Rupenye windows 7 ke atas kalau nak system smooth kene pakai RAM lebih dari 2 GB. Hampeh tul. Terpaksa la aku upgrade RAM. Sekarang ni bukan saja surfing, games aku yang heavy macam Black Ops tu pun dah boleh main, tak sangkut-sangkut seperti sebelum. Tapi masih sedikit lagging. Aku akan terus cari apa punca sampai lah aku betul2 puas hati dengan tahap performance laptop aku ni. Bengang jugak aku bila kita dah labur banyak dalam satu-satu benda yang kita perlu, masalah tetap timbul. Tension ooo.